הפקת מצגת עסקית – מצגת וידאו

למה מצגת?

אפתח בסיפור אמיתי מהחיים: לפני כמעט עשרים שנה, עם שחרורי משירות קבע בצה"ל, ולפני הטיול הגדול למזרח, עבדתי למחייתי במכירות מדלת לדלת של מטהרי מים. לא הפרק המפואר ביותר בקורות החיים שלי, אבל מה לעשות – הייתי צריך את הכסף.

במיוחד אהבתי לעבוד במושבים. האנשים הכניסו אותי הביתה בקלות רבה יותר מאשר העירוניים. זכור לי במיוחד מושבניק אחד במושבי התענכים שפותח לי את הדלת, ועוד לפני ששמע אותי מציג את עצמי, הזמין אותי במאור עיניים להיכנס וצעק לאשתו: " שרה'לה, יש מה לעשות הערב ".

כשאני חושב היום על התקופה ההיא, תחילת שנות ה-90, אני יכול להבין אותו. בטלוויזיה שלו היה רק ערוץ אחד, במחשב שלו היה רק מעבד תמלילים. בלי אינטרנט, בלי VOD , בלי דור שלישי, אפשרויות הבילוי הסבירות היחידות שעמדו לפניו היו סקס או פגישה עם איש מכירות נלהב. כשראיתי את שרה'לה, הבנתי למה הוא בחר בי.

אבל העידן הזה חלף מהעולם. רמת החשיפה לאינפורמציה של כל אחד מאיתנו הופכת אותנו בהכרח לחסרי סבלנות וקצת קהים כלפי אינפורמציה חדשה המוצגת לנו. עובדה זו מייצרת בעיה קשה לכל סטארט-אפיסט שמחפש משקיעים, איש מכירות או מנכ"ל שמסכם שנה בישיבת דירקטוריון.

לשם כך הומצאה המצגת העסקית. הרעיון בקצרה הוא להציג באופן תמציתי ומדויק המותאם לאופי הצופים את המסרים של המציג.

שם המשחק הוא לכידה מהירה של תשומת לב הצופה והשפעה עליו על מנת לקבל החלטה הרצויה לנו.

אז איך עושים את זה?

סוגי מצגות

שלושת סוגי המצגות המקובלים הם Power-Point, מצגת פלאש ומצגת וידאו.
2 מלים על Power-Point: פשוט לא !

למה לא? כי Power-point מבזבז את המשאב היקר ביותר שעומד לרשותנו: הזמן של הצופים. את הזמן הזה לא כדאי לבזבז על הקראה של טקסטים קצרים ובנאליים שהצופה במילא רואה על המסך מולו, ויכול לקרוא לבד.

מצגת פלאש – כאן כבר מדובר בכלי בעל עוצמה גדולה יותר, אך אנו לא נרחיב עליו את הדיבור וזאת משתי סיבות:

  1. אנחנו לא מבינים הרבה בפלאש.
  2. וידאו הוא כלי חזק הרבה יותר, ובזה אנחנו דווקא כן מבינים.

למה מצגת וידאו?

כי כשמדברים על לכידה מהירה של תשומת לב הצופה ועל יצירת הזדהות רגשית שלו עם מושא המצגת – כדאי להשתמש באמצעים קולנועיים:

תסריט טוב, צילומי וידאו באיכות גבוהה, אפשרות לשימוש מושכל במוסיקה ובאפקטים, כל אלה עומדים לרשותנו בבואנו להפיק מצגת וידאו, והפקה טובה ומושקעת כזו, תשתלם תביא את הדיבידנדים הרצויים.

הפקת מצגת וידאו דומה במהותה להפקת סרט תדמית.

דוגמא לפוטנציאל של מצגת וידאו: